Translate

четвртак, 8. новембар 2018.

Domaći hleb iz šerpe

 U poslednje vreme me  uhvatila neka manija za spremanjem hleba.Dosta sam ih isprobala sa raznim vrstama brašna ali nekako mi ovaj baš lego jer je hrskav,mekan,šupljikav i baš po mome ukusu.Suprug kaže da skoro nije jeo ovako lep i ukusan hleb a ja mu verujem jer i ja isto mislim.U suštini ja hleb inače sa ovim sastojcima uvek pravim stim što ponekad dodam u testo drugu vrstu brašna i dve - tri kašike ulja i nikada ne bude ovako raspucan.Ali ovde je caka izgleda u poklopljenoj šerpi gde ne da da vazduh izlazi već struji i čini hleb ovako lepim i hrskavim.I šta da vam kažem nego da zavrnete rukave umesite,probate i javite utiske da li vam se sviđa ovaj moj raspucani hleb iz šerpe.







Sastojci :


  500 g brašna Čeković mlin
    250-300 ml tople vode
    25 g svežeg  kvasca
    1 kašika soli
    1 kašičica šećera
   

Kvasac pomešati sa šećerom,malo vode i kašikom brašna pa ostaviti na toplom da se aktivira.U dublju posudu sjediniti brašno i so pa potom dodati aktivirani kvasac i sve zamesiti sa toplom vodom .Mesiti testo da se ne lepi za ruke pa ga prekriti krpom i ostaviti na toplom da naraste.
Naraslo testo prebaciti na radnu površinu sa puno brašna pa uvaljati u brašno sa svih strana - oko 2 šake brašna.
Testo pokriti krpom i ostaviti da još malo naraste dok se prazna šerpa dobro zagreje u rerni  na 200C.
U zagrejanoj šerpi staviti pripremljeno testo, pokriti poklopcem i staviti da se hleb peče na 200C oko 50 minuta. Pred kraj pečenja - oko 10 minuta hleb izvaditi iz rerne, skloniti poklopac i vratiti šerpu nazad sa hlebom da se peče kako bi korica blago porumenela i poprimila zlatno žutu boju.
Pečen hleb izvaditi iz rerne i šerp






1 коментар: