Translate

петак, 22. новембар 2013.

Makrobiotičke kifle

Juče sam sedela i prelistavala moje knjige recepata i naišla na ovaj pa sam se setila da dosta dugo moje ruke nisu imale posla sa testom.Zasukala sam rukave i bacila se na posao.U priči sa mojim prijateljima, koji su profi pekari , bilo je reči koliko srazmerno ide belog brašna u ražano , crno ili integralno .Kako su mi rekli (kada mesim hleb pridržavam se ovih mera i hleb bude odličan ) da na 40 % ražanog ( ili bilo kojeg drugog gore navedenog ) ide 60 % belog , bila sam malo skeptična zbog toga što se ovde brašna ne mešaju.Zamešeno testo treba da bude glatko tako da i posle kada se razvlače loptice i motaju ne lepi za radnu površinu, a lepi za semenke.Jako sam zadovoljna kako su kifle ispale i toplo ih preporučujem za ove hladne dane koji nam predstoje.

Sastojci :

1 kg ražanog brašna
1 dl ulja
100 gr pahuljica ( ovsenih ili ražanih )
50 gr susama
50 gr lana
50 gr suncokreta
2 male kašike soli
1 kvasac
voda po potrebi


Kvasac preliti sa malo tople vode i ostaviti da se otopi.
U dublju posudu pomešati brašno , so i ulje pa dodati kvasac i sve zamesiti sa mlakom vodom da se dobije glatko testo.Ostaviti da naraste na toplom mestu .Kada je testo naraslo premesiti i ostaviti da još jednom naraste.Pomešati pahuljice , susam , lan i suncokret pa podeliti na dva dela.


Naraslo testo preručiti na radnu površinu i u njega umesiti jednu polovinu pripremljenih semenki , potom praviti manje loptice pa rastanjiti oklagojom i uviti u kiflu.

Svaku kiflu uvaljati u drugu polovinu semenki i ređati u podmazani pleh.
.

Rernu zagrejati na 250 stepeni i peći kifle dok ne porumene.


Ovomesečna tema igrice  Ajme, koliko nas je ,domaćice Mirele sa bloga  Kruha i.. 
  je zob.Moje makrobiotičke kifle su mali doprinos njoj i njenoj super temi.

1 коментар: