Translate

среда, 22. фебруар 2017.

Makovnjača cvet

 




Testo za makovnjaču je skoro kod svih isto i nema tu šta da se novo izmisli.Kako ih pravimo e to je za izmisliti i probati.Klasična,kao mini štrudlica,upletena u pletenicu,leptir  i još raznih načina i oblika može biti makovnjača.Pre neki dan sam videla kod moje fb drugarice Ane ovu makovnjaču u obliku cveta i morala sam da je napravim.Moram priznati da nije kao kod nje ( čini mi se da su njeni isečeni delovi širi ),ali ja se ne žalim .Testo je meko ,puno fila  lepo izgleda a i mašnicu sam stavila kao ona.



Sastojci za testo:

500 g brašna tip 400 Čeković mlin
1 kocka svežeg kvasca
2,5 dl mleka
2 žumanca
50 g otopljenog margarina
100 g šećera
1 vanilin šećer
prstohvat soli

Sastojci za fil:

300 g mlevenog maka
140 g šećera
 3 dl mleka
1 vanilin šećer
2 belanca

Otopiti kvasac sa malo mlakog mleka pa zamesiti glatko testo i ostaviti ga pokriveno na toplom mestu da naraste. Šećer ,mleko i vanilin šećer staviti u posudu i kuvati dok se ne otopi pa preliti preko maka i ostaviti da upije tečnost.Potom umutiti belanca i sastaviti sa makom.Nadošlo testo tanko razviti, premazati nadevom i zarolati. Rolat saviti u krug poput venca (spojiti krajeve). Oštrim nožem zaseći kriške kao na slici (ne do kraja) i malo ih oboriti ukoso. Ostaviti testo na toplom da još malo naraste.
Premazati otopljenim margarinom i peći oko 30 minuta u zagrejanoj rerni na 180 °C. 







4 коментара:

  1. Pravila sam ovo, ali ne sa makom, već sa orasima i cimetom i seckanim jabukama i zaista divno izgleda na tanjiru.

    ОдговориИзбриши
  2. Mogu misliti kakav je ukus cimet,orasi,jabuke tu nema greske.Probacu i ja sledeci put tako da nafilujem .

    ОдговориИзбриши
  3. Marinče moje, divota jedna kako si je "rascvetala"! Ja sam pravila dve manje jer imam malecni šporet i to je jedina razlika. Eh da mi je sad jedno parče ove tvoje...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Ana nadam se da ce biti prilike pa cemo se sladiti specijalitetima iz nasih kuhinja.

      Избриши